Коли колір робить кар'єру
08 Липня

Днями компанія CLAAS святкує ювілей кольору. Вже рівно 50 років всі машини компанії «одягнені» в всесвітньо відомий неповторний світло-зелене вбрання. У червні 1966 року перші зернозбиральні комбайни типу SENATOR і соломопреси серій MAGNUM і MARKANT вийшли з виробництва в цьому самому колірному дизайні.

Август Клаас
50 років тому: Засновник компанії Август Клаас, який часто їздив по виробництву на велосипеді, ввів неповторний колір зелених паростків для всіх машин компанії.

Науковий аналіз кольору, який замовив тодішній керівник і засновник компанії Август Клаас, допоміг прийняти рішення на користь світло-зеленого відтінку, який між собою в компанії називають кольором «зелених паростків».

Відтінок повинен був чітко відрізнятися від кольору інших компаній, які вже працювали на ринку, а також випромінювати позитив і свіжість. І, що дуже важливо, колір повинен був мати зв'язок із середовищем, в якій працюють машини, тобто з зеленню природи.

У перші роки роботи компанії питання колірного дизайну не піднімався, і тому він часто був дуже неоднорідним. Перші соломовязи виходили з виробництва блакитними, преси - блискучо-срібними, перші зернозбиральні комбайни компанії CLAAS - сірувато-синіми, а в наступні роки комбайни фарбувалися завжди тільки в срібний колір. Саме тому в сільському господарстві говорили про срібних птахів компанії CLAAS, коли з гумором описували збиральні комбайни 1950-х років. Іноді диски коліс машин і мотовила спереду на жатках були пофарбовані вже в соковито-червоний колір, як це було прийнято для багатьох сільськогосподарських машин того часу.


Однак інтернаціоналізація бізнесу і поставки машин в сонячні регіони виявили істотний недолік срібного кольору: на сильному сонці і яскравому світлі срібний відтінок був занадто яскравим для очей водіїв.
Тому на початку 1960-х років відбувся перехід до непримітної зеленої фарби, яку назвали австралійською зеленою. На думку багатьох маркетологів це був «недоклір»: він швидше нагадував сіро-зелений військовий камуфляж і не виділявся чітко і позитивно на тлі навколишнього середовища, тобто серед жовтих полів або соковито-зеленої кукурудзи.
У 1966 році експертний висновок відомого психолога і фахівця по роботі з квітами Генріха Фрілінга став вирішальним при виборі світло-зеленого кольору, який використовується зараз. Внутрішнє журі з членів правління, техніків, торговців і працівників відділу збуту компанії підтримало це рішення. Зате, диски коліс, мотовила і маркування комбайнів, пресів, а потім і косарок-подрібнювачів фарбували в яскравий червоний кармін.

Комбайн CLAAS
Комбайн CLAAS
Комбайн CLAAS

Новий колір, який не можна переплутати ні з яким іншим, став відомим в міжнародному сільському господарстві. У сприйнятті споживачів він тісно пов'язаний з продукцією компанії CLAAS і тепер асоціюється з високими стандартами якості та технічним прогресом.