Погодні умови останніх років, значною мірою пов’язані з кліматичними змінами на всій планеті, стають усе більш непередбачуваними – один рік маємо справу із посухою, інший – з дощами, що не припиняються тижнями, різкими коливаннями температури,затяжною зимою, яка, здається, відразу переходить в літо. Все це робить ведення аграрного бізнесу з кожним роком більш ризикованим, змушуючи переглядати технологічні карти, комплекси машин з метою суміщення чи мінімізації технологічних операцій і пришвидшення їх виконання. Одні аграрії за прикладом своїх американських колег схиляються до роботи на землі з мінімальною кількістю технологічних операцій, інші, переймаючи європейський досвід, впроваджують машинні комплекси, що дають змогу за один прохід поєднувати кілька операцій посіву, внесення мінеральних добрив, передпосівного та післяпосівного обробітку ґрунту та ін. Всі вони намагаються скоротити терміни виконання польових робіт вмежах встановлених агротехнічних строків, зменшити втрати вологи шляхом скорочення міжопераційних проміжків часу, заощадивши при цьому паливо-мастильні матеріали. Обидва шляхи оптимізації потребують відповідних енергозасобів:перший – потужного трактора із продуктивною гідравлічною системою, низькимтиском на ґрунт і системою навігації для роботи із широкозахватним обладнанням;другий – трактора з можливістю, на додаток до вже названих вимог, одночасногоагрегатування із кількома сільськогосподарськими знаряддями, які можуть матиактивні робочі органи, та ще й зі швидким і безпечним пересуванням дорогамизагального користування і гарною маневреністю.
Модель | 4000 TRAC | 4500 TRAC | 5000 TRAC |
Потужність двигуна за ECE R 120, кВт/к.с. | 295/401 | 330/449 | 358/487 |
Макс.крутний момент за ECE R 120, Нм | 1932 | 2203 | 2353 |
Продуктивність LS гідросистеми, л/хв | 205 (+2241) | 205 (+2241) | 205 (+2241) |
Об'єм паливного баку, л | 1000 | 1000 | 1000 |
Розподіл ваги (передня/задня вісь), % | 56/44 | 56/44 | 56/44 |
Пропонований типорозмір коліс | 710/75 R422 | 900/60 R422 | 900/60 R422 |
КОНЦЕПЦІЯ TRAC
Трактори XERION заслужено називають енергозасобами, адже унікальне технологічне таконструкційне рішення їхньої будови дає змогу застосовувати їх у комбінації ізнайрізноманітнішим передньо- та задньонавісним чи причіпним обладнанням.Варіанти жорстко закріпленої кабіни по центру, поворотної кабіни та ізрозміщенням над двигуном збільшують таку гнучкість. Машина побудована довколаоднієї суцільної жорсткої рами, й це робить її надійною у важких умовах роботи,здатною витримувати надзвичайно високі навантаження, що є важливим у роботіпотужного енергозасобу. Можливість управління обома осями забезпечує високу маневреність і простоту управління, незважаючи на широкі шини. На додаток до стандартної дорожньої стратегії управління (поворот лише передніх коліс), оператор має у своєму розпорядженні додаткові шість стратегій: одночасний поворот коліс обох осей, односторонній крабовий хід, діагональний хід (для зменшення ущільнення ґрунту), великий діагональний хід, комплексне управління (джойстиком), синхронне управління (колесами тільки задньої чи передньої осі).
Передача потужності двигуна на ґрунт відбувається чотирма ведучими поворотними колесами однакового діаметру (концепція TRAC). Ширина коліс від 710 до 900 мм і висота до 2,17 м забезпечують надзвичайно велику площу зчеплення з поверхнею поля і тому дають змогу виходити навесні раніше в поле, незважаючи на підвищену вологу. Загальна ширина енергозасобу із шинами 900/60R42 не перевищує 3,3 м. Тому аграріям більше не потрібно витрачати час на отримання спеціального дозволу для руху дорогами загального призначення.
XERION 4500 TRAC оранка із Lemken Euro Titan 8+3 L100 | XERION 4000 TRAC VC заготівля щепи | XERION 5000 TRAC грунтообробка із Amazone Centaur 6001 |
ПРАВИЛЬНЕ БАЛАСТУВАННЯ – ВАЖЛИВИЙ ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ РОБОТИ ТРАКТОРА
Вдалий рівномірний розподіл ваги між осями зменшує необхідність у додатковомубаластуванні, а отже, і тиск на ґрунт. За необхідності ж баластування йогоможна швидко виконати за допомогою телескопічного навантажувача. Потребу вбаластуванні трактора визначає оператор за даними пробуксовки коліс, що мивизначаємо за допомогою радара. Такий датчик обов’язковий навіть у базовійкомплектації машини. За даними журналу PROFI, практичний досвід експлуатаціїсвідчить, що для формування ґрунтозацепа колісного або гусеничного рушіяпотрібно мати значення пробуксовки в межах 8–10 %, адже при цьому шини і ґрунтзмінюють форму, покращуючи цим зчеплення. За таких умов рушій контактує з поверхнею поля максимально можливою своєю площею. При перевищенні цього значення, за умов відповідноготиску в шинах коліс, масу трактора потрібно збільшувати, при менших значеннях –зменшувати. І цими рекомендаціями не варто нехтувати, адже, за даними організації AGC CUMA OUEST, «зайвих» 100 кг маси трактора збільшують витрату палива на 0,5 % за одну мотогодину роботи.
БЕЗСТУПІНЧАСТО ТА ШВИДКО ВІД ОДНОГО ПОЛЯ ДО ІНШОГО
Слід зазначити, що XERION – це найпотужніші і єдині у своєму класі трактори, що мають безступінчасту енергоефективну трансмісію CMATIC, яка забезпечує виконання технологічних операції зі швидкістю від 50 метрів до 50 кілометрів за годину! Розподіл вказаного швидкісного діапазону на чотири потоки (трансмісії інших виробників в робочому діапазоні мають лише один) значно збільшує механічну складову в передачі потоку потужності, а отже, і загальний ККД та надійність трактора. Це надає додаткові переваги порівняно з іншими тракторами в цьому класі потужності – економію часу та палива.
ДОДАТКОВІ МОЖЛИВОСТІ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ: БОРТОВА МЕРЕЖА НАПРУГОЮ 12V ТА 24V
Бортова електрична мережа з напругою в 24V (40A - макс. 100A) може використовуватися для приводу елетромоторів причіпних агрегатів. Крім цього, в тракторі є стандартна електрична мережа з напругою 12V. Електричний струм виробляється двома незалежними генераторами (12V та 24V), при цьому робота двох електромереж забезпечується трьома акумуляторами. З’єднання з причіпним обладнанням забезпечується через стандартну розетку ISO або додаткове під’єднання. Бортова електрична мережа з напругою в 24V (40A - макс. 100A) може використовуватися для приводу електромоторів причіпних агрегатів. Крім цього, в тракторі є стандартна електрична мережа з напругою 12V. Електричний струм виробляється двома незалежними генераторами (12V та 24V), при цьому робота двох електромереж забезпечується трьома акумуляторами. З’єднання з причіпним обладнанням забезпечується через стандартну розетку ISO або додаткове під’єднання.
24-ти вольтова мережа дозволяє виробникам сільськогосподарських агрегатів використовувати замість складних гідравлічних приводів електромотори. За рахунок цього агрегатування обладнання з тракторами стало ще простішим, а з’єднання агрегатів ще більш надійним.
На XERIONах обумовлюється установка GPS навігації задньої та передньої трьохточкової навісної системи, валу відбору потужності.
Система GPSнавігації, що входить до стандартної комплектації CLAAS XERION в Україні, дозволяє цілодобово виконувати агротехнічні заходи скорочуючи їх загальні терміни виконання. |
РОБОТА З МЕХАНІЗМОМ ВВП ПРИ БІЛЬШ ЕКОНОМНІЙ ВИТРАТІ ПАЛИВА
В режимі ЕСО при понижених обертах колінчастого валу двигуна 1730 об/хв, можлива робота з ВВП із частотою обертання 1000 обертів за хвилину. Оптимально підібране передаточне співвідношення дозволяє значно знизити питому витрату палива в роботі з ВВП, наприклад, при мульчуванні та роботі з фрезою.
Ефективність конструкції та експлуатаційних характеристик енергозасобів XERION підтверджено багаторічним досвідом експлуатації багатьох господарств по всій Україні. Детальнішу інформацію, рекомендації у підборі обладнання, програми та фінансові умови придбання тракторів, умови подовженої гарантії запитуйте у менеджерів ТОВ "Агротехсоюз".